TELECOM & IT

Calexis Schoenmode

logo calexis schoenmode referentie bezorgsupportEen nieuwe zaak, een nieuwe kassa. Maar welke? Edwin Brouwer, eigenaar van Calexis Schoenmode opende in december 2009 een nieuw filiaal in De Passage in Den Haag. De zaak werd met dit derde filiaal zo groot, dat de ondernemer op zoek ging naar een goed kassa- en voorraadsysteem. Lang heeft hij niet hoeven zoeken. Een collega-detaillist vertelde enthousiast over zijn ICG-kassasysteem. Edwin Brouwer kwam zo in contact met Bezorgsupport en al bij het eerste contact was er een klik.

Vlot en vakkundig

“Als ondernemer wil je vlot en vakkundig geholpen worden. Zeker met de opening van een nieuwe zaak moet er veel gebeuren. Je wilt dan een vaste contactpersoon die goed bereikbaar is. Iedereen kent wel die bedrijven waar je telefonisch lang in de wacht staat. Of bij wie je moeite moet doen om de juiste persoon te bereiken. Bezorgsupport is geen groot, anoniem bedrijf. Dat maakt het prettig om zaken mee te doen.”, aldus Edwin Brouwer.

Hij waardeert ook de kwaliteit van het advies. “Bezorgsupport neemt de tijd om goed te adviseren. Zo krijg je een oplossing die precies bij jouw bedrijf past. Niet zoals je vaak meemaakt, dat verkopers er allerlei producten bij willen verkopen waarvan later blijkt dat je die eigenlijk niet nodig hebt.”

Manager zorgt voor winst

Het kassasysteem bestaat uit kassa’s, labelscanners, printers en een zogenaamde Manager. Alle onderdelen van de schoenenzaak – winkel, magazijn en kantoor – zijn door het ICG-afrekensysteem met elkaar verbonden. De Manager is het programma waarmee je als ondernemer geld kunt verdienen. Edwin Brouwer: “Met ons assortiment van 75 merken en vele duizenden schoenen is goede, geautomatiseerde managementinformatie essentieel. Door de vele analysemogelijkheden zien we nu snel wat goed loopt en wat niet, en hoe we de resultaten kunnen verbeteren. ”

Erik Luijkx van Bezorgsupport heeft het systeem dan ook helemaal op maat ingericht. Ook letterlijk, want alle maten worden geregistreerd, maar daarnaast nog vele andere kenmerken van de schoenen bijvoorbeeld kleur en hakhoogte. Iedere detaillist kan met het ICG-systeem zijn eigen set aan productkenmerken registreren en analyseren.

Implementatie zonder problemen

Edwin Brouwer: “De implementatie van het kassasysteem verliep zonder technische problemen. Ook is het systeem heel gebruikersvriendelijk, zodat onze zestien medewerkers snel waren ingewerkt. Onze werkwijze is nu uniformer. Eerder noteerde de ene medewerker bijvoorbeeld een productnummer volledig en een andere noteerde alleen de laatste vier cijfers. Dat kan niet meer. Ieder doet nu hetzelfde. In het begin was dat wennen, maar nu hebben alle medewerkers een constante manier van werken. En het voordeel is dat kennis die eerst bij medewerkers in hoofden zat, nu ook beschikbaar is in het systeem.”

De ondernemer kijkt tevreden terug op de implementatie, maar hij kijkt vooral vooruit. “We willen optimaal gebruik maken van het systeem. Er is nog meer uit te halen. We zouden het ook graag gebruiken voor onze filialen in Kijkduin. En Bezorgsupport gaat ons trainen om maximaal te profiteren van de managementinformatie.”

 

Overige referenties

Share This