TELECOM & IT

Klap Makelaardij

logo_klap referentie bezorgsupportDe insteek van Klap Makelaardij is gebruiksgemak en service voor Realworks. Realworks is een van de NVM informatiesystemen voor de aangesloten makelaars. NVM makelaar Wilfred Klap van W.F. Klap Makelaardij uit Den Haag spreekt klare taal: “We kunnen geen moment zonder Realworks. Voor onze klanten willen we optimale service. Elke nacht vindt automatische verwerking van het huizenaanbod plaats. Onze klanten krijgen ’s ochtends vroeg een e-mail met de nieuwe huizen in hun profiel. Veel informatie en klantcontacten gaan via het internet en de e-mail. Zodra ons computernetwerk uit de lucht is, kunnen we onze dienstverlening niet meer optimaal uitvoeren. Dit mag dus niet gebeuren. Wij hebben onze eisen voor het netwerk neergelegd bij Bezorgsupport.”

Bezorgsupport selecteerde voor W.F. Klap Makelaardij een op Linux gebaseerde server oplossing, vanwege de betrouwbaarheid. Melissa Duijnisveld kan na jaren gebruik de betrouwbaarheid bevestigen. Zij is commercieel medewerkster van W.F. Klap Makelaardij en mede verantwoordelijk voor het netwerkbeheer. “Was de uitval van de Microsoft-netwerksoftware meerdere keren per jaar, met deze oplossing komt uitval zelden voor. Het netwerk is nu heel stabiel. Als iets even niet goed loopt, is het weer snel opgelost. In sommige gevallen kunnen we dat zelf.”

Wilfred Klap geeft aan ook content te zijn met de al in 1999 aangelegde infrastructuur van het netwerk. Marcel Luijkx van Bezorgsupport adviseerde toen genoeg flexibiliteit in te bouwen, zoals door de aanleg van extra contactdozen en leidingen, om organisatorische veranderingen op te kunnen vangen. Die veranderingen hebben zich inmiddels voorgedaan. Een paar werkplekken hebben we verplaatst en in de loop van de jaren zijn we gegroeid in aantal medewerkers. Dit ging heel soepel. De werkplekken met netwerkaansluitingen waren snel operationeel.

Bezorgsupport beantwoordt aan hoge eisen W.F. Klap Makelaardij stelt hoge eisen. Internet en e-mail moeten eigenlijk 100% van de tijd beschikbaar zijn. Bezorgsupport verzorgt het systeembeheer. Wekelijks worden systeemcontroles uitgevoerd. Dit gebeurt op afstand. Melissa Duijnisveld geeft aan: “Soms belt Bezorgsupport dat ze iets hebben gesignaleerd en dat ze even langskomen om het te corrigeren.” Wilfred Klap: “We hebben nu misschien eens per half jaar een netwerkprobleem waar we zelf niet uitkomen. Dan bellen we onmiddellijk. Al is het bij nacht en ontij. De zaken moeten doorgaan. We houden van korte lijnen en Bezorgsupport is altijd bereikbaar. Indien nodig zijn ze snel ter plaatse om het op te lossen. Onze manier van zaken doen met klanten kenmerkt zich door degelijkheid en betrokkenheid. Dat verwachten wij ook van onze leveranciers. Voor ons computernetwerk hebben wij in Bezorgsupport de passende leverancier gevonden.”

 

Overige referenties

Share This